მასწავლებლის სახელი,გვარი: მარინე ჯანგავაძე
საგანი: ბიოლოგია
სწავლების საფეხური/კლასი: X
მოსწავლეთა რაოდენობა: 14
სსსმ მოსწავლე: არ არის
გაკვეთილის თემა: მავნე ნივთიერებები და მათი მოქმედების
უარყოფითი გავლენა ჯანმრთელობაზე.
გაკვეთილის ტიპი: პრობლემაზე ორიენტირებული გაკვეთილი.
გაკვეთილის
მიზანი:
1: მოსწავლე
შეძლებს პრობლემის იდენტიფიცირებას
2.მოსწავლე
შეძლებს იმ ნივთიერებების დასახელებას, რომლებიც
მოქმედებენ ნერვულ სისტემაზე.
3.მოსწავლე
იმსჯელებს ამ მავნე ნივთიერებების მავნე ზემოქმედებაზე.
4.მოსწავლე
გამოიყენებს არგუმენტს მისის მსჯელობის დასასაბუთებლად.
მოსალოდნელი
შედეგი: მოსწავლე იმსჯელებს ნერვულ სისტემზე მოქმედი ნარკოტიკული ნივთიერებების ზემოქმედების
უარყოფითობაზე,მავნებლობაზე.
გაკვეთილი
ხელს შეუწყობს კრიტიკული აზროვნების ,არგუმენტირებული მსჯელობის,სოციალური უნარების
განვითარებას.
სტანდარტთან კავშირი: X.4 კვ.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა
ანალიზი და შეფასებ
.საუბრობს ნერვული სისტემის ზოგიერთი მედიკამენტების დამაზიანებელ ეფექტზე
წინარე ცოდნა:მოსწავლემ იცის ნერვული სისტემის ფუნქციები და
აგებულება.
უნარები:შეუძლია მსჯელობა ,როგორ გადაეცემა ნერვული იმპულსები
თავის ტვინს
გამოცდილება;
იცნობს იმ ორგანოებს და უბნებს,რომლებიც მდებარეობს თავის ტვინში.
აქვს
ჯგუფური მუშაობის გამოცდილება
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა
|
სასწ,რესურსი
|
დრო
|
თითოეული აქტივობის
ბოლოს მისაღწევი შედეგი
|
1
|
მოსწავლე პასუხობს
მასწავლებლის მიერ დასმულ კითხვას
რისგან შედგებანეირონი?
რა არის ნეირომედიტაცია?
როგორ ხდება სისხლში
მავნე ნივთიერებები სხვადასხვა ნარკოტიკი,ალკოჰოლი.თამბაქო
|
კითხვა-პასუხი
|
მთლიანი კლასი
|
სახელმზღვანელო
|
3წთ
|
წინარე ცოდნის
გააქტიურება.
|
2.
|
მასწავლებელი
სვამს კითხვას :რომელი ნარკოტიკული ნივთიერებები ხვდება ადამიანის ორგანიზმში?
პასუხის მიღების
შემდეგ მასწავლებელი უხსნის მოსწავლეებს,რომ ზოგიერთი ნივთიერება სასიკეთო ზეგავლენას
ახდენს ჯანმრთელობაზე თუ ის ექიმის დანიშნულებით მიითება მაგ; ვიტამინები და წამლები,მაგრამ
მათი მიღება უნდა მოხდეს დოზირებულად
|
შეკითხვა.
ლექცია
|
მთლიანი კლასი
|
სახელმზღვანელო,თვალსაჩინოება
|
8წთ
|
ახალი ინფორმაციის
გაცნობა
|
3
|
მასწავლებელი
კლასს ყოფს ორ ჯგუფად,თითოეულ მოსწავლეს აჭვდის ინსტრუქციას მათ დაურიგდება დებულება
და მასში მოცემულ დავალებას უნდა გასცენ პასუხი მცდარია თუ ჭეშმარიტი მასში მოცემული
დებულება.
ის გუნდი ჯგუფი,რომელსაც
ექნება სწორი პასუხი მიიღებს შეფასებას.
პასუხის დასაბუთების
შემთხვევაში კიდევ ეზლევა ჯგუფს დამატებითი ქულა.
|
ინსტრუქციის მიცემა
|
ჯგუფური მუშაობა
|
|
30წამი
|
|
4
|
დისკუსია ჯგუფური
სამუსაოს დროს შესრულებ დავალებაზე
1.კიდევ რა სახის
ნარკოტიკებზე გსმენიათ მოზარდებისგან?
2.სხვა რა მცდარი
აზრები გაგიგიათ რომელი მათგანის სჯერათ თქვენს ნაცნობებს.
3.რომელი მითია
ყველაზე საზრიანი? რატო?
|
დისკუსია
|
მთელი კლასი
|
|
7წთ
|
|
გასასვლელი
ბარათები
რამ რაც კარგად
გავიაზრე
|
რამ რასაც გამოვიყენებ
|
რამ რაც დამრცა
გასარკვევი
|
|
|
|
შეფასება
მოხდება როგორც განმსაზღვრელი ისე განმავითარებელი
მოსწავლის შეფასების რუბრიკა პრეზენტაციისთვის.
კრიტერიუმები
|
1-3
|
4-5
|
6-7
|
8-10
|
მოსწავლე აკეთებს
საინტერესი შეასავალს
|
მოსწავლე ვერ
აკეთებს საინტერესო შესავალს,უინტერესია და ტრაფარენტული
|
მოსწავლე ცდილობს
მოახდინოს დაინტერესება
|
მოსწავლე აუდიტორიას
საინტერესოდ აწვდის ინფორმაციას
|
მიღებულ ინფორმაციას
საინტერესოს და ეფექტურს ხდის
|
მოსწავლე თემას
გასაგებად წარმოადგენს.
|
მოსწავლეს დარღვეული
აქვს ლოგიკა და ბუნდოვანია თემა.
|
მოსწავლე თემას
ნაწილობრივ გასაგებად გადმოსცემს,მოითხოვს განმარტებას.
|
მოსწავლეს თემა
ლოგიკურად აქვს აგებული,მცირედი ხარვეზები შეინიშნება.
|
მოსწავლეს თემა
ლოგიკურად აქვს აგებული,წარმოდგენილი საკითხი ნათელი და გასაგებია
|
მოსწავლე აუდიტორიას
ესაუბრება.
|
მოსწავლე აუდიტორიას
ესაუბრება გაუგებრად,არის დაბნეული.
|
მოსწავლე საუბრისას
ხშირად ჩერდება და იმეორებს ერთდა და იმავეს.
|
მოსწავლე საუბრობს
გამართულად და გასაგებად.
|
მოსწავლე საუბრობს
გამართულად,გასაგებად,არ ორჭოფობს,საუბრობს დარწმუნებით.
|
მოსწავლე აკეთებს
ანალიზს და გამოაქვს დასკვნები
|
მოსწავლე ვერ
აკეთებს დასკვნებს
|
მოსწავლე აკეთებს
დასკვნებს,მაგრამ გაუმართავია და ულოგიკო.
|
მოსწავლე აკეთებს
დასკვნებს.ლოგიკურია კარგად არისჩამოყალიბებული,მაგრამ აქვს მცირედი ხარვეზები.
|
მოსწავლე აკეთებს
დასკვნებს,ლოგიკურია,კარგად არის ჩამოყალიბებული და ორიგინალურია.
|
მოსწავლე იცავს
დროის ლიმიტს
|
მოსწავლე ვერ
იცავს დროის ლიმიტს
|
მოსწავლე ცდილობს,მაგრამ
ვერ ახერხებს დროის ლიმიტის დაცვას.
|
მოსწავლეს აქვს
მცირედი აცდენები დროში.
|
მოსწავლეს სრულად
აქვს გადანაწილებული დრო
|
მოსწავლე პასუხობს
აუდიტორიის მიერ დასმულ კითხვებს.
|
მოსწავლეს უჭირს
პასუხის გაცემა.
|
მოსწავლის პასუხი
არ არის გამართული
|
მოსწავლე პასუხობს
თითქმის ყველა კითხვას
|
მოსწავლე ყველა
კითხვას პასუხობს
|
No comments:
Post a Comment